All I want for christmas is snow! - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Peter Butzelaar - WaarBenJij.nu All I want for christmas is snow! - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Peter Butzelaar - WaarBenJij.nu

All I want for christmas is snow!

Door: mutz

Blijf op de hoogte en volg Peter

28 December 2010 | Cambodja, Khett Siem Reab

Updatjeuh!

Na dat prachtige Halong Bay verder gegaan naar het zuiden met de bus; een reis van 2000km waar ik 6 daagjes over zou gaan doen, dus best pittig doorreizen. Rest van Vietnam was leuk maar niet echt boeiend genoeg om er lange verhalen over te schrijven (klein highlightje was dat we met 5 man op een scooter hebben gezeten en op die manier naar een cafe gereden zijn... Jah, 5 man het kan echt!). In Hoi An heb een 3 delig pak helemaal op maat laten maken; deze stad leeft op honderden winkels waar je dat kunt laten doen. Uiteraars big business, want waar je in nederland zo minimaal €5000 voor zo'n pak moet neertellen is het hier echt een koopje. En ja, kwaliteit is behoorlijk goed te noemen. Dus heb ik zo'n pak gekocht en naar huis verstuurd :)

Kerst in Saigon was wit! Nouja... Kinderen probeerde de straten wit te maken met piepschuim :) heel apart om kerstmis mee te maken terwijl het snachts 29 graden is. Heel vreemd maar leuk om een keer mee te maken! Uiteraard wast wel een eenzame kerst, maar ik heb toch met 3 verschillende groepen toeristen contact gehad tijdens kerstnacht :)
Ook nog een daguitje naar de Cu Chi Tunnels gemaakt, de beroemde tunnels waar de vietnamezen in liepen tijdens de oorlog met Amerika.

De 27e een 14-urige busreis naar Siem Reap in Cambodja genomen om daar 2 dagen lang de Angkor Wat temples te bekijken. Ik heb inmiddels een prive tuktuk die me voor 15 dollar per dag overal heenrijdt waar ik heen wil. Erg leuk :) (ps, alles wordt hier met dollars betaald. Ze hebben wel een eigen munteenheid, maar die is zeer ondergeschikt aan de dollar. Zelfs uit de pinautomaten kun je alleen maar us dollars halen).

Floor is sinds de 25e (december) weer terug in Nederland. De 30e ga ik met de bus naar Bangkok om vanaf daar voor ongeveer 2 weken met haar ex rond te reizen. Oud en nieuw in Bangkok, kan niet wachten!

Tschüs!!!!!!

• 28 December 2010 - 11:47

Esther:

Hahahaha Poooit wat een soaaap!!!! Niet te geloven.. Laat je niet afleiden door alle gekkigheden die gebeuren en geniet vooral van al het moois wat je ziet! Hoop dat je een prachtig oud en nieuw hebt!

• 28 December 2010 - 11:54

Astrid:

Dus volgende kerst ga je op chique.
    Ik ben heel benieuwd hoe het eruit ziet en hoe jij er in dat pak zal uitzien, maar daar zal ik helaas nog wel even op moeten wachten.
    Wij hadden ook een bijzonder kerstdiner: bij de Burger King (een aantal wegrestaurants waren gesloten, vandaar). Rare ervaring hè: alleen met 30 graden in de piepschuimsneeuw. Hopelijk is je jaarwisseling een stuk gezelliger.
    Leuk dat je een privévervoermiddels mèt chauffeur hebt. Relaxed.....
    Heb ik nu ook: ga met de bus naar m'n werk die 's morgens helemaal leeg is (Jaap heeft X-trail nodig).
    Fijne jaarwisseling en tot hoors!!

• 31 December 2010 - 13:45

Wesley:

He Peter gelukkig nieuwjaar jij zit er al middenin toch ????

• 04 Januari 2011 - 14:51

Puck:

Hoooooooooi Peter
    Wat laat maar goed bedoeld .
    Wat een heerlijk verhaal ,ik zie je eind van dit jssr in het pak ha ha ha niet te geloven het spijker broekie afzweren dat kan niet maar we zullen zien . Heel fijn dat de reis nu prettig verloopt dat wil ik lezen.

• 16 Januari 2011 - 11:06

Opa En Oma:

Volgen je reisverslagen met heel veel belangstelling. Je hebt toch maar een lekker zonnetje daar. Stuur maar een beetje warmte op, want we zitten hier te vernikkelen. Nog een goed Nieuwjaartoegewenst. Prettige
    verjaardag!